پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229077
مشارکت بازيکنان در تعيين نتيجه و کاپيتاني که به خاک سياه نشست!
تاریخ انتشار : 1396/11/01 11:06:27
نمایش : 1597
شرط‌بندي هرچند اتفاق تازه‌اي در فوتبال نيست اما هر روز شيوه جديدي به خود مي‌گيرد به گونه‌اي که اين روزها برخي بازيکنان و مربيان هم در اين شرط‌بندي‌ها حضور دارند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «شرط بندي» از ديرباز در فوتبال ايران و جهان وجود داشته و «شرط بندان» از عناصر فعال در فضاي فوتبال بوده و هستند. اين قشر تمام وقت شان را براي بررسي اتفاقات تيم ها و باشگاه ها مي گذارند و به طور دقيق همه بازيکنان را رصد مي کنند.

اولين نسل زير ساعت بودند!
اولين نسل شرط بندان فوتبالي سکوهاي زير ساعت ورزشگاه پير امجديه را پاتوق خود قرار داده بودند. شرط بندان فقط روي نتايج بازي شرط نمي بستند. بلکه آيتم هاي زيادي براي اين منظور وجود داشتند. از اولين اوت، اولين کرنر، تعداد کرنرها در يک نيمه، اولين فول، در ۵ دقيقه اول چند اوت به نفع کدام تيم، اولين  اخطار و ...

حرکت از سنتي به سمت مدرنيته
مدتهاست شرط‌بندي هم مثل همه اتفاقات ديگر از حالت سنتي به شکل کاملا مدرنيته در آمده و شرط‌بندي به خصوص در فوتبال از حالت فيزيکي به در يک فضاي واقعي، به شکل ديجيتال در آمده و به فضاي هاي سايبري کشيده شده است. اگر اين روزها سري به فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي زده باشيد، حتما به وفور به تبليغات مربوط به پيش بيني نتايج فوتبال برخورد کرده ايد. قطعا لازم نيست بازگو کنيم که از واژه پيش بيني به جاي واژه شرط بندي استفاده مي شود تا استفاده از کلاه شرعي موانع فيلترينگ اين قبيل سايت ها و ممانعت از فعاليت آنها شود.

سه قشر فعال در شرط بندي ها
عمده کاربران ايراني اين سايت ها که اکثرا از سرورهاي خارجي براي فعاليت در ايران استفاده مي کنند، از سه قشر تشکيل مي شوند. قشر اول دسته شرط بندان هستند. براي اين دسته تنها نفس شرط بندي مهم است نه سوژه آن. آنها فقط شرط مي بندند و براي آنها فرقي نمي کند روي فوتبال شرط بندي کنند يا روي سوژه ديگري. تنها چون فضاي شرط بندي در فوتبال فراهم است و بستري گسترده تر از ديگر رشته هاي ورزشي دارد اين عده بيشتر به حضور در فضاي فوتبال رغبت نشان مي دهند.

حضور دوستداران فوتبال
دسته دوم که تعداد آنها کم نيست و رو به افزايش است، دوستداران فوتبال هستند که با فضاي شرط بندي آشنا شده و به آن علاقمند شدند و حالا مي‌توان گفت به آن اعتياد پيدا کرده و به راحتي نمي‌توانند از اين فضا فاصله بگيرند.

فاجعه در دسته سوم رخ مي دهد
اما سومين قشر از جماعت شرط بند، را با کمال تاسف اهالي فوتبال تشکيل مي‌دهند. به طور کلي مي‌توان گفت در بين آنها مدير، سرپرست، فوتباليست، مربي و حتي گزارشگر و خبرنگار هم حضور دارد. بعضا وجود دارند مديران، مربيان و فوتباليست هايي که روي نتايج تيم خودي شرط بندي کرده و درآمد سرشاري هم از اين راه به جيب مي‌زنند. درآمدي نقد، بدون سوخت و سوز و بدون ماليات. درآمدي تضمين شده اما کاملا نامشروع و حرام. از حرام بودن شرط بندي که بگذريم، وقتي اين کار حرام توسط افرادي که خود در تعيين نتايج شرط بندي شان نقش دارد صورت مي گيرد اين فعل حرام را حرام تر و نامشروع تر هم مي‌کند.

فعاليت بازيکنان و مربيان ليگ هاي پايين
اين قشر سوم که معمولا هم در شرط بندي‌هاي شان برنده مي‌شوند چون خود عامل تعيين نتيجه در اين شرط بندي هستند، از ليگ برتر فعاليت دارند تا ليگ يک و به خصوص ليگ دو و حتي ليگ دسته سوم کشور. معمولا اين کار نامشروع در ليگ دسته دو بيشتر ديده مي شود. ليگي که به دليل پوشش ضعيف رسانه اي کمتر قابل رصد است و اتفاقات آن به چشم نمي آيد. بسياري از فوتباليست‌هاي شاغل در اين ليگ که از تيم هايي که براي آن بازي مي‌کنند يا اصلا پول نمي‌گيرند و يا مبالغ کمي دريافت مي‌کنند، با فعاليت در سايت هاي شرط بندي روي نتايج تيم خود شرط بندي کرده و از اين راه درآمد سرشاري به جيب مي‌زنند.

دست به يکي چند بازيکن براي تعيين نتيجه
معمولا در اين موارد شرط بندي‌ها به صورت چند نفر چند نفر در يک تيم انجام مي‌شود. به اين ترتيب که سه، چهار، پنج و يا حتي بيشتر از اين تعداد بازيکن با يکديگر همدست شده و مبلغ کلاني را براي شرطي بندي روي نتيجه تيم شان در اين سايت ها سرمايه گذاري مي‌کنند و بعد به راحتي به صورت دسته جمعي نتيجه بازي را تعيين کرده و سود سرشاري را بلافاصله بعد از اتمام بازي به جيب مي‌زنند.

شرط بندي روي گل هاي خورده تيم خودشان!
يکي از تيم‌هاي شهرستاني حاضر در ليگ دسته دوم کشور که فاقد مربي و زمين تمرين است و بازيکنانش معمولا قبل از انجام بازي دور هم جمع مي‌شوند، روي تعداد گل‌هاي خورده تيم شان شرط بندي کرده و براي همين است که با طيب خاطر بدون دريافت پول در تيم هاي شان بازي مي‌کنند.

داور را زدند تا نقشه شرط بندها خراب شود!
در يکي از تيم‌هاي ليگ دو چند بازيکن روي نتيجه بازي شان به صورت شريکي شرط بندي کرده بودند و از پذيرفتن يکي از هم تيمي‌هاي شان که نتوانسته بود در اين پروژه سرمايه‌گذاري کند خودداري مي‌کنند. بازيکن مزبور که از کار هم تيمي‌هايش خشمگين شده بود، براي آن که از سودبري آنها جلوگيري کند در جريان بازي داور را مورد ضرب و شتم قرار مي‌دهد تا داور بازي را به صورت نيمه کاره رها کرده و در نتيجه سايت شرط بندي مزبور به دليل نيمه کاره ماندن بازي سود بازيکنان را پرداخت نکرده و تنها مبلغ سرمايه گذاري آنها را به خودشان بازگرداند.

اقدام عجيب بازيکن برزيلي
بازيکن برزيلي که در سال‌هاي گذشته در يکي از تيم‌هاي مطرح ليگ برتري ايران بازي مي‌کرد، در يک سايت برزيلي که ليگ ايران را هم پوشش مي‌داد روي اتفاقات و نتايج تيم خودش شرط بندي مي‌کرد. وي در جريان يک بازي مدافع مياني تيمش را قسم و آيه مي‌دهد که همان ابتداي کار يک توپ را به کرنر بزند. اين مدافع بدون آن که دليل اين کار را بداند در عالم دوستي اين کار را براي هم تيمي‌اش مي‌کند. اين بازيکن خودش هنگام زده شدن کرنر روي تير اول جايگيري کرده و دوباره با ضربه سر توپ را به کرنر فرستاد. بعدها مشخص مي‌شود اين بازيکن برزيلي در سايت شرط بندي برزيلي روي اين آيتم شرط بندي کرده بود که تيم مقابل در ۵ دقيقه اول صاحب دو ضربه کرنر مي‌شود. اين بازيکن فقط در اين شرط بندي رقم کلاني به جيب زد.

کاپيتاني که به خاک سياه نشست
برخي از بازيکنان اسم و رسم دار ليگ برتري آلوده شرط بندي هستند. کاپيتان سابق يکي از تيم‌هاي پرطرفدار که در گذشته از وضع مالي خيلي خوبي برخوردار بود، اين روزها در شرايط مالي نامناسبي به سر مي‌برد. اين بازيکن سابق همه اندوخته‌اي که از فوتبال به دست آورده بود را در همين شرط بندي‌ها از دست داد. بازيکن معروف يکي ديگر از تيم هاي پرطرفدار کشور نيز در اين فضا فعاليت دارد و مصاديق از اين قبيل زياد است. 

ادامه فعاليت با خيال راحت
پديده ناميمون شرط بندي در فضاي فوتبال را در نورديده و به شدت بين اهالي فوتبال رواج پيدا کرده و بسياري از دست اندرکاران اين رشته را درگير خود کرده است. اين افراد خيال شان هم از اين بابت راحت است که عمدتا سرور اين سايت‌ها خارج از کشور بوده و قابل پيگيري نيستند. 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html